دسته‌بندی نشده

کفش پاشنه بلند در رشد کودکان اختلال ایجاد می‌کند

کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند و رشد کودکان

استخوان‌های کودکان همچنان نرم و انعطاف‌پذیراست. و کفش پاشنه بلند ریسک عدم‌تعادل را در کودکان بالا می‌برد. شیرین زمانی، فوق تخصص ارتوپدی اطفال در بیان مضرات استفاده از کفش پاشنه بلند برای کودکان، با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید تصور کنیم که کودکان انسان های کاملی در ابعاد کوچکتر هستند. گفت: استخوان‌های کودکان، هنوزغضروفی و در حال شکل‌گیری است.

بنابراین باید در انتخاب کفش آنها توجه ویژه ای صورت گیرد. و انتخاب کفش مناسب را برای سلامتی کودکان بسیارمهم توصیف کرد. و گفت: یکی از نکاتی که به‌ویژه والدین دختربچه ‌ها باید به آن توجه کنند این است که کفش‌های پاشنه بلند می‌تواند موجب انحراف در استخوان‌های نرم کودکشان شود. عضو انجمن ارتوپدی ایران با تاکید بر اینکه بهتر است دانش آموزان از کفش‌های اسپرتی که دارای لژ هستند استفاده کنند. گفت: تخت بودن پاشنه کفش کودکان هم توصیه نمی‌شود.

کفش نامناسب و بروز بیماری

همچنین بهتراست پنجه کفش کودک گرد باشد تا انگشت به راحتی در آن حرکت کند. زمانی با اشاره به ارتباط استفاده از کفش نامناسب و احتمال بروز بیماری‌های مختلف در کودکان. گفت: عفونت دستگاه‌های استخوانی در کودکان شایع است و از بیماری‌های خاص اطفال محسوب می شود. وی با بیان اینکه کفش نامناسب، مفاصل کودکان را مستعد عفونت می‌کند. گفت: در بدن کودکان منبعی از عفونت وجود دارد که از طریق خون وارد استخوان می شود. و در صورت عدم درمان، استخوان، مفاصل و حتی بافت‌های اطراف مفاصل را درگیر می‌کند.

وی افزود: با وجود عفونت در بدن کودک، عوارضی همچون تب، بی خوابی و درد در ناحیه درگیر بدن بروز می کند. وی ادامه داد: اگرعفونت مفاصل در دوران کودکی درمان نشود در بزرگسالی، گاه عوارض وخیمی به همراه خواهد داشت. و این احتمال وجود دارد موجب تخریب بافت مفاصل و سایش استخوان شود. و در برخی موارد نیز مفصل درگیر باید تعویض شود.

زمانی گفت: اگرعفونت همراه با درگیری مفاصل باشد. موجب عدم خون رسانی به استخوان و در نهایت تخریب استخوان خواهد شد. فوق تخصص ارتوپدی اطفال با تاکید بر لزوم استفاده از کفش مستحکم برای کودکان در محیط‌ بازی و بیرون از خانه. اظهار داشت: فرو رفتن اشیاء نوک تیز مانند سوزن و چاقو می تواند عفونت را در بدن کودک ایجاد کند. و اگر پزشک نتواند محل عفونت را به درستی تشخیص دهد، این عفونت در سنین بالا به عفونتهای مزمن تبدیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *